martes, 25 de diciembre de 2012

Vaieji (Genesis 47:28 - 50:26)






Iaacov había llegado a la edad de ciento cuarenta y siete años. Se aproximaba el fin de sus días. Llamó pues, a Iosef y le hizo prometer que lo sepultara en Canaán, el lugar del eterno descanso de sus padres, y no en Egipto. Tiempo después se le informó a Iosef que Iaacov estaba enfermo y fue a visitarlo con sus dos hijos, Efraim y Menashé. Iaacov le dijo a Iosef que Efraim y Menashé serían contados entre sus propios hijos. Cada uno de ellos sería cabeza de un shévet (tribu), al igual que los hijos de Iaacov. Iosef acercó a sus hijos a Iaacov y éste los besó y abrazó.
Iaacov extendió la mano derecha y la colocó sobre la cabeza de Efraim (el más joven), y la izquierda sobre la cabeza de Menashé. Iosef pensó que era incorrecto que la mano derecha de su padre estuviera sobre la cabeza de Efraim; entonces le levantó la mano, le explicó que Menashé era el mayor y que en consecuencia, su mano derecha debía estar sobre su cabeza. Iaacov rehusó cambiar la posición, profetizando que Menashé se convertiría en una gran nación, pero que el shévet Efraim seria aún mayor
Iaacov llamó a todos sus hijos junto a su lecho, habló a cada uno de ellos y los bendijo. Estas famosas bendiciones, conocidas como "Birkat Iaacov" (bendiciones de Iaacov), están llenas de profecías sobre el futuro de cada shévet, y de descripciones de los atributos y características de cada uno de ellos.
Iaacov ordenó a todos sus hijos que lo sepultaran en la Mearat Hamajpelá, que Abraham le había comprado a Efrón.
Iaacov terminó de dar las instrucciones a los hijos, juntó los pies en la cama y "retornó a su pueblo".
Iosef cayó sobre el padre, lloró y lo besó. Luego ordenó a los médicos que lo embalsamaran, cosa que hicieron. Los egipcios observaron duelo por Iaacov durante setenta días. Iosef recibió permiso de Faraón y él, sus hermanos y todos los miembros de sus familias, junto con los ancianos de Egipto, pudieron ir a Canaán a inhumar a Iaacov en la Mearat Hamajpelá, como él les había instruido.
A su regreso a Egipto, los hermanos de Iosef, temerosos de que éste tratara de vengarse, buscaron su perdón por las malas acciones pasadas. Sin embargo, Iosef les aseguró que no había en él ánimo de venganza, los calmó y les dijo que apoyaría a ellos y a sus hijos.
Antes de su muerte, Iosef hizo jurar a los hijos de Israel que llevarían sus restos consigo cuando Hashem los condujera de regreso a la Tierra Prometida.
Iosef murió a la edad de ciento diez años y su cuerpo fue embalsamado y colocado en un féretro.

Lilmod ULelamed




 GALEGO


Iaacov chegara á idade de cento corenta e sete anos. Aproximábase o fin dos seus días. Chamou pois, a Iosef e fíxolle prometer que o sepultase en Canaán, o lugar do eterno descanso dos seus pais, e non en Egipto. Tempo despois informóuselle a Iosef que Iaacov estaba doente e foi visitalo cos seus dous fillos, Efraim e Menashé. Iaacov díxolle a Iosef que Efraim e Menashé serían contados entre os seus propios fillos. Cada un deles sería cabeza dun shévet (tribo), do mesmo xeito que os fillos de Iaacov. Iosef achegou aos seus fillos a Iaacov e este bicounos e abrazou.
Iaacov estendeu a man dereita e colocouna sobre a cabeza de Efraim (o máis novo), e a esquerda sobre a cabeza de Menashé. Iosef pensou que era incorrecto que a man dereita do seu pai estivese sobre a cabeza de Efraim; entón levantoulle a man, explicoulle que Menashé era o maior e que en consecuencia, a súa man dereita debía estar sobre a súa cabeza. Iaacov rehusó cambiar a posición, profetizando que Menashé converteríase nunha gran nación, pero que o shévet Efraim seria aínda maior
Iaacov chamou a todos os seus fillos xunto ao seu leito, falou a cada un deles e bendíxoos. Estas famosas bendicións, coñecidas como "Birkat Iaacov" (bendicións de Iaacov), están cheas de profecías sobre o futuro de cada shévet, e de descricións dos atributos e características de cada un deles.
Iaacov ordenou a todos os seus fillos que o sepultasen na Mearat Hamajpelá, que Abraham comproulle a Efrón.
Iaacov terminou de dar as instrucións aos fillos, xuntou os pés na cama e "retornou ao seu pobo".
Iosef caeu sobre o pai, chorou e bicouno. Logo ordenou aos médicos que o embalsamaran, cousa que fixeron. Os egipcios observaron duelo por Iaacov durante setenta días. Iosef recibiu permiso de Faraón e el, os seus irmáns e todos os membros das súas familias, xunto cos anciáns de Egipto, puideron ir a Canaán a inhumar a Iaacov na Mearat Hamajpelá, como el instruír.
Ao seu regreso a Egipto, os irmáns de Iosef, medorentos de que este tratase de vingarse, buscaron o seu perdón polas malas accións pasadas. Con todo, Iosef aseguroulles que non había nel ánimo de vinganza, acougounos e díxolles que apoiaría a eles e aos seus fillos.
Antes da súa morte, Iosef fixo xurar aos fillos de Israel que levarían os seus restos consigo cando Hashem conducíseos de regreso á Terra Prometida.
Iosef morreu á idade de cento dez anos e o seu corpo foi embalsamado e colocado nun féretro.
Lilmod ULelamed